A meteorológia oktatása egyre fontosabb feladattá válik, különösen az éghajlatváltozás ismeretében. Ezek a nehéz témák is oktathatóak játékosan, már akár óvodás korban is. A gyermekekkel eljátszhatjuk, kedvenc játékbabáik bevonásával, hogyan hat az emberek életére is az időjárás, és hogyan változhat meg életünk az éghajlatváltozás eredményeként.
Természetesen, míg óvodás korban az alapvető meteorológiai ismeretek oktatása történhet meg, játékos formában, például miért esik az eső, miért villámlik, miben különbözik a havazása az esőtől, stb., addig az általános iskolában már komolyabb formában is oktatható az időjárás tudománya a gyermekeknek.
Nem kell feltétlenül tanórákban, és környezetismeret órákban gondolkodni, hiszen a szakkörök is kiválóan alkalmasak a meteorológia oktatására, de akár egy technika órán is készíthetünk olyan játékbabákat, mint például az időjós csacsi, amelyről korábban már írtunk.
Ha a gyermekek már elhagyták a játékbabás korszakukat, akkor érdemes bevonni őket olyan tevékenységekbe, mint az időjárás megfigyelése, a csapadék gyűjtése, és egy-egy technikaórán egyes meteorológiai eszközök a gyermekek aktív részvételével is elkészíthető. Erre jó példa a hőmérő árnyékoló, vagy egy egyszerű csapadékmérő.
Alkothatunk csapatokat is a gyermekekkel, akik városunk különböző pontjain mérik a lehullott csapadék mennyiségét, vagy a reggeli minimumhőmérsékletet. Ezzel játékos formában oktathatjuk a meteorológiai elemek változékonyságát, és ismertethető a zivatarok számos jellegzetessége.
Ahhoz, hogy felnőtt korban megértsék gyermekeink, milyen fenyegetést jelent az éghajlatváltozás, elengedhetetlen, hogy más kisgyermek korukban megismerjék az időjárási elemeket, mert csak így képesek felmérni, azt, hogy ezek megváltozása miképpen hathat ki életükre.